divendres, 11 de gener del 2008

Sir Edmund Hillary

Grà de Fajol - Ripollès - Catalunya


Avui a mort Sir Edmund Hillary, el primer home en coronar el cim de l'Everest l'any 1953, semblarà que aquest senyor no era molt conegut, però per a mi era un autentic heroi dels d'avans. La veritat és que jo quan era petit havia sentit molt a parlar d'ell, anava a un agrupament escólta i per als grans o els monitors aquest era un Heroi, el paradigme del montanyista a mig camí entre l'esportista i el mite, que gaudeix de la natura i la respecte fins a la seva maxima expresió. No hé pogut deixar d'emocionar-m'he una mica un cop hé sabut la noticia, doncs tot i que ja era una persona gran, em sap greu la seva desaparició. Per a mi és d'aquells personatges que no morirà mai, perque les seves gestes estan per damunt de les proeses o els diners, simplement era un amant de la muntanya i el seu entorn, que cuidava i respectava. Crec que tots hauriem d'aprendre del seu exemple.
Descansa em pau, company.

1 comentari:

Pere i Solange ha dit...

En aquest cim..el Gra de Fajol... hi era jo quant es va fer aquesta fotografia!!!

Ande toy?